Očkujte děti, nebo zemřou, varuje kontroverzní reklama
[...]
Zákeřný pneumokok už v Česku zabil pětinu dětí ve věku do dvou let a loni zaznamenali lékaři v Česku 413 případů těchto zákeřných forem infekcí. Toto bylo bez jakýchkoli dalších podrobností hlavní sdělení článku, který si zaplatila farmaceutická společnost GlaxoSmithKline (GSK) a kterým se snažila propagovat nepovinné očkování nejmenších dětí proti těžkým pneumokokovým nákazám. Začátkem listopadu vyšel text na internetových stránkách jednoho bulvárního média. Odkazuje se na data Státního zdravotního ústavu (SZÚ).
[...]
Po upozornění týdeníku Euro, že z dat SZÚ žádná dvacetiprocentní úmrtnost nevyplývá, změnila firma GSK ve svém článku zhruba po měsíci pojem „úmrtnost“ na „smrtnost“, která se vyjadřuje v procentech. Úmrtnost se totiž počítá vždy na sto tisíc obyvatel. I tak je interpretace dat velmi zavádějící a může být v rozporu s etickým kodexem Rady pro reklamu, který zakazuje neoprávněné využívání motivu strachu.
Více na stránce euro Portál.
K tomu viz článek „5 rokov povinného očkovania proti pneumokokom na Slovensku“.