Zázračné metody? V lékárně se také prodává něco, co v podstatě nemá žádný efekt

05.07.2015 09:00

    [...]

    Třeba v lékárnách je zmatek, když se vedle léků prodávají různé preparáty na podporu kdečeho.

    To je klasické místo. Lékárna je v očích občana vědeckou institucí. Dostává zde léky, které jsou pro ně životzachraňující. A paralelně mu ten stejný člověk prodává něco, co v podstatě nemá žádný efekt.  To je špatná koexistence, která problematiku komplikuje. Podle mě je také špatné, že v Evropské unii nesmí být reklama na léky. Přitom ve Spojených státech je a nijak neškodí. Naopak vytlačuje informace o nevědeckých metodách. Farmacie pak tím, že nabízí vědeckou metodu, z reklamy těží ekonomicky, ale zároveň pomáhá konkrétním pacientům, kteří se o léku dozvědí. Když jezdí po Americe tramvaj nebo autobus, na kterém je reklama na nové antidiabetikum, pak se občan svého lékaře zeptá, o co jde. A on mu to musí vysvětlit, musí reagovat. A tento prostor v evropských zemích jasně vytlačuje reklama na potravní doplňky a podobné věci, které nefungují. Když si naťukáte na českém internetu žlučníkové kameny, vyjede vám dvacet nesmyslných odkazů, jaký potravinový doplněk je rozpustí, a až někde daleko za nimi bude, co je rozumné vzít si do nemocnice na operaci, jak dlouho tam člověk bude ležet a jak dlouho bude neschopen. Ještě horší je, že jde o vzdělané lidi, kteří jsou ochotni něco pro své zdraví dělat. Je tato situace poškozuje nejvíc, protože platí za něco, o čem si mylně myslí, že je zdravé. Nasypou si hrst vitaminů každé ráno, ale přitom by mohli peníze z hlediska svého zdravotního stavu využít na rozumnou prevenci, třeba na očkování.

 

    Více na stránce Lidovky.cz.